Twighlit: "vi är som två seriefigurer"

HOLLYWOOD. För ett år sedan visste ingen vilka de var. Nu har Robert Pattinson och Kristen Stewart rockstjärnestatus, skyddas av livvakter och orsaker upplopp när de går ut.

När Klick! träffar de båda huvudrollsinnehavarna i ”Twilight”-uppföljaren ”New moon” berättar de om filminspelningen, framgången, hysterin och vad de egentligen tycker om varandra.

Robert Pattinson sitter med nerböjt huvud.

Men när vi möts på Four Seasons hotel i Los Angeles är den 23-årige britten långt ifrån den plågade, lidande vampyren Edward han porträtterar i den senaste delen av ”Twilight”– sagan.

I stället är han kvick i repliken, självironisk och tonar ofta ner sin egen person. Som när hans kläder – slitna jeans, flanellskjorta och en svart skinnjacka – kommer på tal.

– Det här är allt jag äger. Jag har det alltid på mig.

Kristen Stewart är annorlunda. 19-åringen som föddes i Colorado är truligare och verkar ha längre till ett skratt. På det sättet påminner hon mer om sin rollfigur, tonårstjejen Bella.

Någon beskriver Kristens stil som en blandning av trailer-trash och punk.

”Ser upp till henne”

Det kan vara något hon lagt sig till med efter att nyligen ha porträtterat rockstjärnan Joan Jett – i filmatiseringen av tjejgruppen ”The Runaways”.

– Jag ser upp till henne. Hon är oberoende och stark, precis som jag skulle vilja vara, säger Stewart.

Inspelningen av ”New moon” påbörjades i Vancouver i mars och avslutades i den historiska italienska staden Montepuliciano i Toscana.

– Det kom 5 000 fans till byn. Regissören (Chris Weitz, som inte gjorde den första filmen, reds anm) fick filma runt dem. De applåderade efter varje tagning, säger Kristen

”Om folk om 25 år fortfarande förväxlar mig med Ed kommer ja
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article6103502.ab
Varken Rob eller Kristen har vant sig vid rollen som tonårsi


Kommentarer
Postat av: Johanna [s h o n a l i]

ska se midnattsvisningen av new moon! :D:D:D:D:D själv? (=

2009-11-18 @ 21:52:43
URL: http://shonali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0